Amsterdam

Introdagarna

Kategori: Allmänt

I torsdags så började vi skolan. eller började och började vet jag väll inte, men vi hade introdagar. Det är inte så mycket jag kommer att skriva om, tänkte mer berätta om vad som hände på kvällen.
 
På eftermiddagen på torsdagen så åkte hela drösen in till stan. Vi fick åka en kanaltur och sedan blev det en promenad till Leidseplein där vi fick äta pizza. Fantastiskt gott då vi till lunch bara ätit en macka. Dom är precis som en norge här, äter enbart mackor till lunch. Lunchen var vid halv tolv och pizzan fick vi runt 19 tiden tror jag. När alla var mätta och glada igen så bestämde vi oss för att ta tillfället i akt och dricka lite mera alkohol. Efter många långa diskussioner kom vi fram till att vi skulle köpa alkohol och gå hem till fransmännen. 2 fransmänn som jag inte kan namnet på måste ha väldigt givmilda föräldrar för en lägenhet som är mer central än deras får man leta länge efter. Lägenheten har 2 våningar och går loss på en fin liten hyra på 20 000kr/månaden. Dessa 2 fransmän betalar absolut inte hyran själva för det visade sig senare att dessa då lägger pengar på knark istället. Nu menar jag inte bara knark som är lagligt i Amsterdam utan knark som är olagligt världen över. Inte för att en annan såg det men Martina råkade gå vilse i lägenheten och hamnade i köket där några vita linor av pulver var uppradade. Mamma & Pappa - Ni behöver inte vara oroliga. Vi svenskar höll oss till vårat rödvin. Men tydligen är det extremt vanlgit med droger i alla andra länder än lilla sverige. För det var ingen annan än oss 2 som fann det lite märkligt att alla sitter och röker på och att folk snortar kokain i köket. Kanske är det för att vi kommer från lilla falun & borlänge och inte har varit med om så mycket.... Väldigt spännande upplevelse dock och se hur alla genomgick extrema personlighetsförändringar.
 
Vi lämnade knarkkvarten runt 23 tiden och tog den sista metron tillbaka till campus där några få tappra själar fortsatte festen. Tappra själar; Malin, Martina, Romain, Nico, Jonathan ( som kommer från Ludvika/smedjebacken) Victor ( som är en gay brasilianare som enbart är här för att man får röka gräs) och slutligen oliver ( som jag kallar för den dansanta snyltaren då vi hade fest i Nicos rum och han hade ingen egen alkohol med sig utan drack av alla andras och blev absolut fullast på festen och började dansa som en galning). En väldigt trevlig kväll som slutade ganska tidigt.
 
På fredagen var det dags att gå till skolan igen. Denna dag så var det skattjakt på stan som gällde. Martina hade en migrän så hon stannade hemma. Skattjakten såg ut ungefär såhär
 
1. Ta ett kort från den högsta punkten du kan hitta i amsterdam
2. Ta ett kort på en polis som är med på det. + poäng om dom ler eller gör en ful grimas.
3. Hitta I Amsterdam skylten vid Nieuwmarkt och ta ett kort ( Vilket visade sig vara omöjligt då skylten inte alls var där utan vid museumsplein, dom flyttar tydligen runt den).
4. Köp den minsta vinflaskan du kan hitta.
5. Skaffa jobbansökan till Albert Hejn eller Mc donalds
6. Skaffa en hotell tvål
7. Ta ett kort på gruppen när någon spelar musik för er
8. Ta ett kort när alla i gruppen dricker ur en och samma läsk med väldigt långa sugrör.
9. Skaffa ett parfymexempel ( ni vet en sån där liten flaska)
10. Skaffa 10 olika glasunderlägg
 
Då vi visste att det fanns ett pris som inkluderade alkohol så var alla grupper extremt taggade men ingen gjorde uppgifterna lika bra som oss! När vi åt pannkaka till Middag så blev vi utnämnda till dom självklara vinnarna :D 
Efter pannkaksmiddagen gick vi till en as bra bar som ligger mellan dam square och red light, vi inkasserade vårat första pris i form av buckets och blev kvar sent in på kvällen. Det blev en vända cykeltaxi till centralen för att missa första bussen, men sen kom det en annan buss 30 min senare och samtididgt så kom alla andra som bor här ute så vi var ett stort gäng som kom tillbaka, extremt fulla och glada till campuset. Martina sa att det lät förjävligt. Tydligen kan man hoppa av nära campuset så man behöver inte hoppa av där jag och martina hoppade av. Nu kan man nästan krypa hem från bussen om man skulle vilja det.
 
Ikväll blir det tillbaka till baren som vi var vid igår då det är Full moon party! Bodypaint, shot för 1 euro, Buckets, 2 för 1 hela kvällen och massor med galenskaper! Kommer helt enkelt att bli en fantastiskt kväll känner jag på mig :D

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Haha, ja nog ser jag Scarlett-likheten! Är så konstigt, jag ser i min blogg att du har svarat på mina kommentarer men där får jag bara se en "teaser" sen måste jag gå till din blogg för att läsa hela kommentaren men när jag kommer dit så är mina kommentarer borta... Så jag vet inte vad du svarade!

    2012-09-02 | 17:27:22
  • Malin säger:

    Haha skumt! Jag har inte riktigt förstått mig på hur det här fungerar.. Men jag tror att dina inte har synts för att det står "misstänkt spam" bredvid dina kommentarer, kanske är för att dom kommer från Bali! Hur har du det där borta nu då? Drömde om hundfightsvalpar och dig inatt :P

    2012-09-03 | 11:04:40

Kommentera inlägget här: