Amsterdam

Holländare och deras känsla för Service

Kategori: Allmänt

Vi kan ju fortsätta på gårdagens tema som var ungefär : Hur fan tänker dom?
Idag har jag sett fler tecken på detta tema. Det hela började när vi var på Beans & Bagels ( För övrigt helt fantastiskt ställe, rekomenderas starkt!), allt var bra frams tills då jag skulle betala då jag förklarade på engelska vad jag ätit, hon svarade på holländska, jag sa " Förlåt jag pratar inte holländska" och sa något på engelska, jag svarade på engelska och sen började hon prata holländska igen. Kom igen kvinna. Hur svårt ska det vara att förstå att jag inte pratar holländska?!
 
Kanske inte så farligt, nu var jag bara lite petig. Men hur som helst traskade vi till Zarah, jag blev förtjust i en svart klänning, tog med mig den in i provhytten, kände att den var snäppet för tight, frågade hon som jobbade där om hon ville vara så snäll och hämta en i en större storlek. Nej det kunde hon inte, men jag fick gå och hämta den själv, så jag har med andra ord sprungit runt på slutrean på Zarah i amsterdam i en lite för tight klänning, håriga ben och vita tubsockor. Känns bra att man inte känner så många männniskor här iallafall.
 
Det slutar inte riktigt här, My hittade en svart blus på rean. Den hängde bredvid blusarna som såg likadana ut, bara det att dom var av kulören vit. My's blus var den enda svarta som var kvar, men man tänker att det borde ju vara samma pris. Hon tar med blusen till kassan och räcker fram den. Kassörskan tittar på blusen och säger " Jag kan inte sälja den här till dig för den har ingen prislapp". Det tog My 15 min att få köpa den där blusen. Seriöst. Har någon någonsin hört en kassör/kassörska i sverige säga  " jag kan inte sälja den här till dig för den har ingen prislapp". En annan trodde liksom att klädaffärer fanns till för att sälja kläder, men tydligen här i amsterdam fungerar dom inte riktgit på samma sätt. Tack mamma för den nya fina klänningen =)
 
 
Tack och hej. 

Kommentarer

  • Martan säger:

    Det där med prislappen på blusen kan jag förklara =) Om den saknar prislapp måste man kolla på ett serienr som står på lappen för tvättråd inne i plagget. Det är ett projekt som KAN ta en mindre evighet då den söker i ett register där man får gissa sig fram till det rätta artikelnumret för just den färgen och modellen på blusen :P (har gjort såna sökningar tusen ggr och kunderna är alltid lika glada)...

    Kul med känningen, kan du inte skicka en bild!!

    Svar: Ska försöka skicka en bild på söndag, då ska vi på Jimmy Woo's så tänkte att klänningen skulle invigas då :)
    Malin

    2013-01-17 | 10:22:28

Kommentera inlägget här: