Amsterdam

Ny telefon

Kategori: Allmänt

Då någon envisades med att stjäla min Lillprins och inte lämna tillbaka den så fick jag tillsist svälja mitt snåla jag och köpa en ny telefon. Eftersom alla säger att HTC är så himla lätt att ha att göra med så blev det en HTC legend. Den billigaste jag kunde hitta i affären. 148 euro låg priset på och sen såg jag det där söta Replay fodralet till den för 20 euro. Kände att det skulle svida i fickan och jag tror att killen i affären tyckte synd om den lilla svenska studenten som inte hade råd med en ny Iphone så han sa att han skulle ge mig lite rabatt. Trodde jag skulle få 5 euro rabatt men slutpriset hamnade på 119 euro, så det var ju inte så pjokigt. Efter extremt mycket förvirringar så börjar jag att förstå mig på hur telefonen fungerar. Jag är inge vidare bra på telefoner och den här telefonen är på engelska. Engelska är i och för sig 100 gånger bättre än franska och 50 gånger bättre än Holländska som man också kunde välja som språk. Jag tror jag ska kalla den för lilla lammis, men jag är inte riktigt säker på det än.. det visar väll sig snart, måste liksom lära känna en telefon innan man döper den. 
 
I och med att jag har en ny telefon så har jag inga som helst nummer, så om ni vill att jag ska ha erat nummer så är det bäst att ni skickar ett sms med erat namn i så jag kan spara numret. Mitt nummer är +31633301749
Tänker repetera det här lite oftare då det inte är så många som skickar sms till det numret. Jag känner mig nästan lite bortglömd.

Jag och Sarah har varit nyktre 3 hela kvällar på rad nu, börjar se ett rekord framför mig sen jag kom hit. Fast imorgon är det trots allt onsdag och internationall wednesday, men, VV dieten är tillbaka då man är nojjig att all alkohol ska sätta sig på magen. Vi toktränar för att få aktivitetspoäng vi kan dricka upp senare i veckan och fortfarande gå ned i vikt. Igår var vi på ett Shape pass och sedan dance, idag var det Combat och sedan Shape.
Nästa tisdag tänker jag göra Bootcamp + zumba. 
Combat var absolut inte något för mig. Jag vet inte riktigt varför men jag vantrivdes på det passet, sen shape passet hade en annan lärare idag och hon var as tråkig. Noll utstrålning och gjorde samma rörelser om och om igen, hade passat min mormor att gå på det passet om man tar bort alla hopp. Hoppen passar i och för sig inte mig särskilt bra heller.. Men men, har man haft en svart gay kille som älskar att dansa som instruktör så är det svårt att gå på ett pass med en helt vanlig vit tjej som aldrig har dansat i hela sitt liv. Hon gjorde inte ens rörelserna själv utan bara visade hur man skulle göra dom och sedan gick hon runt och övervakade och tro mig - hon om någon där inne hade behövt göra alla övningar.
 
Imorgon ska jag och Jonathan ta oss in till staden och betala Alla våra hyror i förskott, så att vi har det problemet löst. Känns faktiskt väldigt bra så slipper man oroa sig för att man glömmer bort att betala en hyra... det hade ju varit lite sådär att få betalningsanmärkningar här i Holland. Sen blir det lite plugg, vilket behövs och sen på kvällen ska jag spendera 1.5h dansandes med den svarta gaykillen på gymmet som är awsm på att dansa. Det riktigt spritter i benen på mig när jag tänker på hur kul det kommer att vara på gymmet imorgon.
Nu ska jag krypa ned i sängen medans ungdommarna som är födda på 90 talet festar vidare - 8:e kvällen i rad, jag tror att även dom är påväg mot ett nytt rekord. Nicolas var sjukt bekymrad idag för att han var så trött i skolan... Eeeh, om du provar att vara nykter och faktiskt sova en natt så ska du nog se att du blir pigggare... Och det sa jag. Han förstod vad jag menade, men var så rädd att han skulle missa något om han inte var med och festade. Hört den förut? Haha jag tror alla här känner precis så och sen finns det några som är alkoholister i gruppen och när alkolisterna sätter igång så måste alla "som är rädda att missa något" sätta igång.
Men som sagt, VV diet står på schemat och det går inte hand i hand med att dricka alkohol dagligen, så mindre alkohol, bättre mat och mer träning, snart kanske skolan kommer gå bra också :D
Natti natt på er :)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej!
    Var på Combat idag jag, tycker det e grym träning och för att inte tala om självförsvar ;)
    Men man måste ge det ett par gånger för att komma in i det hela. Hoppas allt är bra med dig och kämpa på med plugget, det e nog trots allt roligare där i Amsterdam i en annan kultur än här hemma i Sverige!

    2012-10-02 | 20:57:23
  • Anonym säger:

    Ooops, märks att man inte är så van att kommentera på nätet haha! Ovanstående är från Sveriges framsida dvs Götelaborg ;)
    Kramar från Malin och Michael!

    2012-10-02 | 20:59:28

Kommentera inlägget här: