Amsterdam

Time to get creative?

Kategori: Allmänt

Så, provade Metron, Spårvagnen och bussen. Allt fungerade precis som det skulle. Fick dock mail om att våran lärare stannade hemma idag för att det var problem med tågen på grund av snön och skolskjutsen till tvillingarna. Japp, jag vet allt om Marks barn och deras extremt feta simlärare som antagligen aldrig har petat på vatten, men kommer inte ihåg någonting från hans lektioner - vilket resulterade i att tentan vi hade i måndags gick inte alls så bra. Snälla, mina få läsare som råkar läsa på min blogg, håll en tumme åt mig för att det är ca 50/50 att jag klarade det här provet. Jag orkar inte skriva det igen om en vecka. Tack och bock.
 
Något annat spännande som hände idag var att jag åkte till huvudkontoret hos dom jag hyr av. Min hyresvärd heter det kanske. Situationen ser ut som såhär. Jag ska flytta in i My's rum. My's rum ligger vägg i vägg med mitt rum. My åker hem till Sverige den 18 och mitt kontrakt i det rummet börjar den 24:e. Den 24:e slutar kontraktet på det här rummet att gälla. Klockan 12.00 måste jag och alla mina tillbehörigheter vara ute ur rummet. Rummet ska även vara städat 12.00. Inga problem tänker ni, eftersom jag skulle kunna flytta in i my's rum med alla grejer och sedan städa ur mitt rum. Nej vet ni vad. Det där var lite väl naivt av er. Varför skulle Caretakern ändra sina planer och kolla My's rum före alla andra rum? Nej Malin Bodin, hon får vackert flytta ut alla sina grejer och vara hemlös i 3 timmar. Sitta och blockera vägen för alla som går förbi. Något som ställer till det här ännu mer är att jag köpt möbler av My, och tallrikar och sådana saker.. My måste flytta ut alla grejer från sin lägenhet, även om jag sagt att jag vill ha dom där. Detta är alltså en stån där stång man kan ha kläder på, 2 höga lampor + tallrikar, glas, koppar, skålar osv. Så alla dom grejerna ska alltså då stå i mitt rum... som redan är sjukt trångt då vi är två som bor här. Sen kommer det bli ännu värre för att min roomie har två kompisar över mellan den 21 och 24 Januari. 
Jag frågade dom på huvudkontoret vad dom tyckte att jag skulle göra, " Well, i guess you have to be creative". Varför kan inte folk i detta land vara lite Service minded. Serisöt. Jag blir så matt. Tips på hur jag ska gå tillväga uppskattas. Jag har varit så pass kreativ att jag tänkte säga till caretakern att jag kan ju ställa alla mina grejer på hennes kontor, för är dom utomhus så kommer jag inte vilja lämna sakerna med tanke på området där jag bor.
 
Så antal saker som jag måste flytta ut; Kläder, 3 täcken ( hur gick det till?!) 4 kuddar, 1 stor filt, dammsugare, 4plans hylla, en sån där som man hänger jackor på, ett stort jävla skoställ, alla grejer från badrummet, 2 datorer, högtalare, en annan stor tung hylla, kastruller, stekpanna alla mina skor... Ja och se all mat. Fruktansvärt mycket torr varor och grejer. Och ja, självklart, alla My's grejer. 4 mattor har jag också. Ljusstakar, böcker, modem, alla bestick man använder till matlagning. Som ni ser så är det inte direkt så att jag har en liten resväska att ställa utanför dörren som jag eventuellt skulle kunna släpa med mig. 
 Seriöst, kom med förslag på hur man löser den här situationen, eller hur man får dom där f*ttorna på kontoret att tänka till. Ursäkta språket, men seriöst, folk frågar mig på gatan om jag är "a little bit retarded" jag har lust att fråga DeKey samma sak. Idioter. 
 

Kommentarer

  • Martan säger:

    Om du bygger på höjden? Ställ ALL skit på sängen och hoppas att pyramiden håller?

    Svar: Haha jag har ju iallafall något att underhålla mig med under tiden då jag väntar på att få min nyckel =)
    Malin

    2013-01-15 | 23:18:33
  • Karin säger:

    Säg att du gärna flyttar in i en ostädad lägenhet... My kommer i alla fall städa! Det är ju inte så hög standard så de behöver knappast kvalitégranska lhgterna ;)

    Svar: Haha ja jag har redan sagt det.. men det verkar inte spela någon roll. Idag svarade dom på mailet och kanske kanske är det möjligt att sakerna kan få stå kvar och att jag kan få nyckeln den 23:e. Sen fortsatte hon att berätta att jag ska vara glad om jag får den 24 för egentligen borde jag inte få den föräns den 25 och att då hade jag bara möjlighet att förvara mina saker i ett skåp på centralstationen ( Eeeh, dom där skåpen rymmer Max en resväska). men dom är trevliga i det här landet. =)
    Malin

    2013-01-16 | 17:57:07

Kommentera inlägget här: