Amsterdam

Skola, Träning, Sola och Belgiska övningskörningsregler

Kategori: Allmänt

Just nu försöker jag hålla mitt löfte med att uppdatera bloggen lite oftare. Inte för att jag har något att skriva eller något nytt att rapportera om. Måndag, Tisdag och idag spenderades i skolan, skrivandes på hemtentan som ni såg i tidigare inlägg. Nu är den iallafall klar och jag tycker det här faktumet är spännande att hemma är jag inte klar föräns på torsdag kväll med en hemtenta på max 5 sidor. Här är jag klar på onsdag 14.00 men en 18 sidor lång hemtenta. Tänk vad mycket man kan få gjort om man faktiskt går till skolan och sitter där och arbetar, istället för att sitta i en soffa med en tv och sen facebook vid sidan om + en iphone med restaurang spel och bagerier och allt annat tjaffs ag höll på med på den telefonen.
Sen om den här hemtentan blir godkänd, det vet jag ju förståss inte, men med mina mått och mitt tankesätt så tycker jag Personligen att har en människa skrivit 18 sidor om Europeisk integration så är det helt klart ett VG +, vet dock inte om den canadensiske proffesorn håller med om detta.... antagligen är han nog på dåligt humör efter att Obama vann presidentvalet. Tydligen är Obama den största hycklaren till president som USA någon har haft och tydligen vann han även Nobels fredspris trots att han deklarerade krig mot irak (?) utan anledning. Fast å andra sidan tror jag inte våran lärare hade varit så nöjd om Mitt hade vunnit heller... Våran lärare hade nog varit gladast om han själv hade blivit vald till president. 

Efter att hemtentan var klar och utskriven så blev det en vända till gymmet. Martina håll dig hårt i hatten men jag har faktiskt börjat träna ganska mycket och tycker att det är väldigt kul. I och för sig är mina favoritklasser Zumba och dance, vilket inte är sådär jätte kraftansträngande kanske utan handlar mest om att vicka på rumpan och snurra runt. Varvar lite då och då med Bootcamp och shape, bara för att få lite muskler. Bootcamp är ändå ganska spännande klass, den ger mycket med tanke på att man är rädd för den stora svarta mannen som skriker på en när man inte gör som man ska. Mycket effektiv träning. 

På gymmet så ingår solarium, vilket jag tror att jag utnyttjat lite väl flitigt, insåg igår när jag kom hem från gymmet att jag börjar se ut som Randelid men min solbränna. Eller min fd granne. Men om någon frågar hur jag kan vara så bra så ska jag säga att jag varit på solsemester och sen ljuga ihop en historia. Inte för att jag tror att någon skulle tro på de med tanke på att alla har koll på vad alla gör här i kontainrarna.


Ja men ja juste, jag tänkte dela med mig av någon spännande som kom till min kännedom för kanske 1-2 veckor sedan. Pappa, det här kommer du tycka är intressant.
Jag antar att det flesta i Sverige vet hur det går till när man tar körkort? Man övningskör, den som sitterbredvid har ansvaret och det får vara andra människor med i bilen. Sen när man är 18 och anser att man är duktig nog på att köra bil så kör man upp och sen får man förhoppningsvis ett körkort om man gjorde ett bra jobb.

Nu ska ni få höra hur det går till i Belgien.
Man får övningsköra med sin förälder, men Ingen person i bilen får vara under 25 år. sen kan man även gå till körskolan, ta ca 20 timmar i körlektioner, få ett godkänande om att man kan "typ" köra bil, sen kan du åka hem och övningsköra på egen hand. Utan föräldrar, Så länge du inte har en person i bilen som är under 25 år.
Detta är för mig mycket märkligt och nästa gång jag är i Begligen kommer jag vara tokförsiktig när jag är ute i trafiken. Ja, det var nog allt jag hade att komma med idag. Puss o kram!

Kommentarer

  • Sanna Hermansson säger:

    Miss u baby!<3

    2012-11-08 | 06:31:58

Kommentera inlägget här: