Amsterdam

En vecka

Kategori: Allmänt

Senaste veckan
 
Måndag: Hände absolut ingenting speciellt.
 
Tisdag: Tog mig upp tidigt på morgonen för att gå till skolan bara för att upptäcka att vi inte hade någon lektion. Traskade hem igen och försökte verkligen plugga men det gick helt enkelt inte för jag var sjukt trött efter helgen. En liten powernap och sen på kvällen så gick jag och Ashlee på Lady GaGa konserten. 
Som vi hade förväntat oss var det en rejäl show! vet inte riktigt hur jag ska förklara de, det var nästintill lite för maffigt för att kunna förklara. Det enda jag kan säga är att om du någon gång får chansen  - gå på en Lady GaGa konsert! När vi kom hem blev det lite fest som vanligt.
 
Onsdag: Åkte in till stan för lite lunch och spatsera runt på alla gator, utan någon bestämt mål. Åkte tillbaka till kontainrarna och sedan tog jag mig till gymmet för ett sjukt kul träningspass. 45 min Zumba och 45 min Dans! Endorinerna flödade i kroppen när jag kom hem så på onsdag kommer jag garanterat vara där igen :D Det var My's födelsedag och International day på De kooi ( studentbaren). Ingenting speciellt hände... Jonathan och Ludo gjorde bakåtvolter i soffan igen, körde lite Limbo ( jag var bäst på de!) shottade osv. Sen traskade jag hem för att jag tröttnade och lagomt till att jag hade tagit på mig min pyamas, tvättat bort sminket och slagit mig ned för att äta lite middag så kom hela högen hem med Sarah och sen var det efterfest här. i 30 min. För jag slängde ut alla.
 
Torsdag: Kommer inte alls ihåg riktigt vad som hände i torsdags. Något säger mig att vi faktiskt gjorde något i torsdags. Ja juste! Ikea :D Jag, sarah, Samy och Jonathan tog oss till Ikea. Köpte en hylla till köket och en lådgrej som fick plats precis mellan kylskåpet och väggen. Matchande sängkläder, lådor att ha kläder i osv. Nu började den här lägenheten verkligen se ut som ett hem! Riktigt mysigt - bortsett från betonggolvet såklart. 
 
Fredag: Skola heeela dagen, åkte in till Diemen och gick på Blokker för att köpa ett skoställ. Så nu har vi fått bort skorna från golvet, vilket är tur för att idag kom sarah föräldrar hit med alla hennes grejer och den tjejen äger ungefär lika många skor som Carrie i Sex and the city. Lika höga klackar på dom är det också. lagade lite mat och sedan åkte vi in till Fransmänne på festligheter i deras lägenhet. Antar att dom har ganska mycket fester för att grannen kom ned och skrek på dom. Jag har aldrig sett en så arg granne och någonstans inom oss svenskar ( Mig och Jonathan) så började varningsklockor att ringa och vi såg framför oss hur polisen skulle komma hit och att det skulle bli ett himla liv. Med andra ord så smet vi därifrån och var hemma redan halv två. 
 
Lördag: Tog det lite lugnt här hemma, trodde att jag och Jonathan skulle in till stan klockan 10.00 så mallebralle bodin var redo 9.45 för att ta sig till stan. Jonathan var redo 13.00. Kollade upp en studio där Jonathan kan göra sin nästa tatuering, försökte hitta en bok till mig, köpte parfymfri body lotion till mig, käkade lunch - Kött! och sedan så åkte vi hem. Det lilla äventyret tog oss 4a timmar ungefär. Ibland är de tidskrävande att gå runt i amsterdam. På kvällen så blev det lite festligheter igen. Men denna gång skillde jag mig dock från gruppen. 
Jag gick ut med Tina som jag inte sett sen jag var kanske 10 år och var i Thailand. Måste erkänna att jag var lite nervös innan, det var lite som att gå på blind date.
Tinas kompis skulle spela på en Odeon Theater som hade en klubbkväll med 3 års jubileum som hetter XXL - I do groupies. Vi fick vara med på gästlistan och slippa kön, vilket var skönt då det var extremt lång kö. Det var en riktigt lyckad kväll som slutade runt 5 på morgonen.
 
Söndag: eftersom det var så kul igår så är det inte lika kul idag. Jag är inte direkt bakfull, men jag gick upp tidigt för att sarah föräldrar skulle komma och jag är trött. Jag har Pms och skulle vara så sjukt glad om jag fick äta lite chocklad. Men nej. Idag är jag Anti Holland och i och med det är jag Anti Norge. Jag är extremt Anti kristendommen just nu, för jag tänker skylla på jesus idag. VARFÖR KAN INTE MATAFFÄRERNA VARA ÖPPNA PÅ SÖNDAGAR?! Seriöst. Ingen chocklad. Det enda vi har i matväg är popcorn, mackor och ris. Antar att söndagsmiddagen får bestå av Ris och sweet chili sås. Jag vill verkligen ha kinder chocklad och den lilla turkaffären har inte något att erbjuda. Hade förövrigt planerat att köpa annsiktsmask och andra "SPA" liknande grejer och sitta och mysa här i sängen med ett skolarbetet - men nej. Nu får jag väll nöja mig med en dusch eller något. Inte ens chans att jag vill plugga nu när jag inte ens får min annsiktsmask och lite chocklad. 
För er som anser att det är bra att jag utbildar mig - var glad att jag är i amsterdam och inte hemma. Hade jag varit hemma hade jag hoppat av med en gång. Jag hatar att plugga. Jag är inte byggd för att plugga. Alla som sa att man skulle komma in i det ljög. Jag har pluggat ett helt år och det har inte blivit roligare eller lättare för det. Nej nu är jag arg. Söndagar bör spenderas i Sverige. På en Soffa med chocklad och film. Inte mat och chockladlös i en säng med plugg i Holland. Bara så att ni vet.

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Heja Malle, du fixar det!

    Du får köpa upp dig på choklad i förväg till nästa söndag och sen får du tänka på vårt roliga sista år, alla tillsammans när vi ska åka till Prag! Tror det blir toppers. Styrkekramar i massor!

    2012-09-25 | 15:53:03
  • Lillemor säger:

    Det var gulligt sagt av Ingrid, håll ut. Kram kram

    2012-09-29 | 12:05:29

Kommentera inlägget här: