Amsterdam

Dagen då grannen hoppade från taket och dog

Kategori: Allmänt

Välkommen till Amsterdam min kära kusin Karin.
Efter en dag fylld med shopping inne i centrala Amsterdam så åkte vi tillbaka till våra underara kontainrar för att göra oss iordning för kvällen - i vanlig ordning på en fredag. Det var väll bara det att den här förfesten var inte riktigt som alla andra förfester. Lagomt tills vi började att komma igång där vid 21.00 tiden så inträffar det man tror att man inte riktigt kommer att vara med om - fast som sagt, vi bor i ghettot i kontainrar och det ser ut som en mental instutition. Jonathan knackar på, öppnar dörren, My kommer ut och säger " hör ni också att det är någon som skriker och gråter hysteriskt längst ned?" eeh nej? Jonathan ska köpa lite öl så jag säger - Jonathan kolla vad som hänt när du går till turkshoppen. Fast sen hör även jag människan som är helt hysterisk, kikar ned och folk gråter och är allmänt förvirrad, kilar till kanten av våran "korridor" eller vad man ska kalla det och ser en kille ligga med praktiskt taget bruten nacke i en pöl med blod,
första tanken " har han ramlar på cykeln"
tanke nummer två: Snubblade han över grejerna som ligger där?
Tanke nummer 3: Ramlade han ned från flaket på flyttbilen
Tanke nummer 4: är det någon som salgit ned han
Tanke nummer 5: Fan, han måste ju ha tagit livet av sig.
 
Nummer 5  var det rätta alternativet. Den här, för mig tack och lov, okända människan har alltså klättarat upp på vårat tak och bestämt sig för att ta livet av sig - 21.00 en fredag. Med tanke på vart jag bor och alla dessa smartshops där du kan köpa halluciena droger så går tankarna ganska snabbt till att han har antagligen ätit lite svamp och trott att han kan flyga. Eller så villa han bara ta livet av sig, klockan 21.00 en fredag när alla andra gör sig redo för att gå ut. Jag vet att det är fruktansvärt osmakligt att säga det här,men det är min blogg och alla hanterar konstiga situationer på sina egna vis och jag gör det genom att skojja, jag skulle vilja kalla den killen för en party pooper. Förlåt, såg ännu mer illa ut när jag skrev det. Jätte konstig situation iallafall.
Inte nog med de så behövde dom utreda det här så kroppen låg ju kvar där i flera timmar,platsen blev avspärrad osv osv. 
 
Vi beslutade oss iallafall för att det fanns inget vi kunde göra och ingen blir gladare av att sitta hemma och tänka på vad som hade hänt, så vi fortsatte festen och det slutade med att det blev en riktigt lyckad festkväll som int slutade föräns 0600 den här morgonen. Vi är lagomt trötta idag! Men nya tag och nya fester - ikväll blir det nya tag och vi håller tummarna för att ingen mer dör. tack.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: