Amsterdam

Om jag ska vara ärlig...

Kategori: Allmänt

Om jag ska vara ärlig så har den här veckan visat mig hurr jävla dåligt livet kan vara. Och hur bra livet faktiskt kan vara. Det ironiska är att livet har varit dåligt när jag varit "hemma" och fantastiskt bra när jag varit i Eindhoven. Diemen är inte så fantastiskt längre och just nu för stunden hatar jag att bo i en kontainer. 
 
Måndag och tisdag var faktiskt två helt normala dagar, kunde inte riktigt gå på grund av skavsår som såg mer ut som köttsår på mina hälar men det är sånt man får ta om man är dum. Nya skor + Inga strumpbyxor + kopiösa mänder alkohol + en kväll på Coco's = en rad av dåliga val.
Men på onsdagen så gick jag och kollade upp lite saker. Dom tog ett blodprov och konstaterade att vaccinet jag tagit för Hepatit B finns ingenstans att finna i mitt blod, men bra nyheter, jag kan köpa vacciner för 138 euro. Yay. Det gjorde lite ont när hon stack i armen men trodde aldrig att lite smärta skulle kunna resultera i vad resultatet är idag.
Iallafall, åkte hem, hade en ganska okey dag med min nya dammsugare. Skulle lämna tvätten och glömmer min väska och innan jag vet ordet av det så är jag utelåst. Klockan är då 15.00, ringer till huvudkontoret då våran extremt inkompetenta Caretaker in är på sitt jobb och inte svarar i telefonen. Dom berättar att dom har en extra nyckel med att dom stänger snart så jag måste skynda mig dit. 
Tar mig dit fort som satan för att få reda på att dom misstag sig och Inte har en extra nyckel, men dom kan ringa en låssmed och det kommer att kosta 200 Euro. Jag kände att bägaren rann över och jag började stor tjuta. För att inte känna mig så patetisk som jag egentligen är så drog jag en snyfthistoria om att jag inte hade råd med 200 euro och att jag skulle med flyget 3 timmar senare hem till Sverige för att gå på ett bröllopp och att passet var i lägenheten tillsammans med biljetterna.
Damerna på kontoret tyckte så synd om mig att dom kom fram till att dom skulle betala låssmeden för det var trots allt deras fel för att dom sa att dom hade en extra nyckel.
Dom betalade en taxi hem åt mig och innan låssmeden han komma så sprang jag in i Joe som berättade att hans granne kunde öppna dörren med 2 köksknivar. Tack och bock. Livet blev lite ljusare och jag kunde ta mig till tåget och kom till Eindhoven 3 timmar senare än planerat. För er som inte har varit i amsterdam så tar det fruktansvärt lång tid att ta sig omkring i stan. 
 
Eindhoven var riktigt bra. God mat, mycket skola gjort, lite snowboard I belgium på det hela och bra filmer. Riktigt bra dagar, för att sedan komma tillbaka till Diemen.
 
Går och handlar direkt efter tåget, går tillbaka, säger hej till en granne medans jag öppnar dörren. Lägger handen på handtaget och inser att det luktar lite konstigt, Tittar dit och ser att dörren är täckte med spya. Kul kul kul. Detta måste ha hänt för några dagar sedan då större delarna av spyan var riktigt bra intorkad och svårt att få bort. Dock inte delen där jag satt min hand. Kul. Tack. Jag hatar er.
Hämtar min tvätt och börjar packa upp. Tror ni inte att tvättstället har tappat bort mina två huvtröjor som jag älskar. Jag lever i dessa tröjor och dessutom var dom väldigt väldigt dyra för en student. Seriöst, jag hade inte betalat 1000 kronor för en tröjja som jag inte kände att jag kunde leva utan. Borta med vinden. Tack. Gick till Troefmarket ( turkshoppen) där man lämnar in kläderna och dom förstår knappt engelska men säger att dom ska leta efter dom tills imorgon. Seriöst,hittar dom inte mina tröjor så är det krig. Antagligen kommer dom inte vilja betala, men jag skulle vilja påstå att det är inte mer än rätt att dom betalar för mina kläder som är borta?
Dessutom saknas 2 svarta linnen. Inget att gråta över för att dom är från Gina tricot och det är hål i dom, men jag älskar att ha dom under precis alla mina kläder så förstår inte riktigt hur det här ska gå ihop.
 
Nu ska jag dricka kopiösa mänder av rödvin, hoppas på att jag blir så pass full att jag kan spy ned min grannes dörr. Som ett litet tack för mitt fantastiska välkomnande. aaah juste, min arm. Resultatet; Det ser ordagrant ut som om någon försökt att våldta mitt armveck. Jag är blå och grön precis överallt. Detta är inte normalt. Det kommer bilder snart som bevis på att jag inte överdriver. 
 
Trevlig Lördag allihopa! fml

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Men Malin...jag känner mig inte så avundsjuk..:P Du måste vara den starkaste lilla kvinna jag känner! Miss u!<3

    2012-11-26 | 12:44:32

Kommentera inlägget här: