Amsterdam

Pursuit of Happiness

Kategori: Allmänt

Oj, nu har jag varit dålig på att uppdatera bloggen igen, men det känns som om det inte har hänt så mycket speciellt, men det har det ju faktiskt. Typ. Festade i onsdags, tog det lugnt för att jag hade bestämt mig för att plugga på torsdagen, drack mindre än alla andra, gick hem tidigare än alla andra och på torsdagen var jag mer bakis än alla andra. Inget plugg den dagen med andra ord.
I Fredags följde jag med Jonathan in till staden då han skulle tatuera sig. Vi gick till en studie i Red light som är väldigt väl omtalad, tydligen går andra tatuerare från mer kommersiella salonger dit när dom vill ha tatueringar istället för att be sina kollegor, vilket måste vara ett bra tecken. Det Jonathan tatuerade in var
 
" We buy things we don't need
For money that we don't have
To impress people we dont like*
 

Tatueringen blev väldigt lyckad så efter det firade vi med att gå ut och äta en stek. Ja ni vet hur det är, studentbudget i Amsterdam, men för att vara rättvis så kostar en stek med sallad, pommes + vin lika mycket som en Bigmac i Norge. Åkte hem, knackade på hos Ashlee och sedan hade vi alla 3 en filmkväll. Självklart såg evelyn mig och Jonathan gå runt med varandra som vanligt. Hon är ganska säker på att jag och Jonathan är ihop. Fast det är vi inte, vi gillar bara att driva med henne för att hon Har faktiskt pojkvän hemma i österrike men flirtar väldigt mycket med Jonathan ändå. Då får man driva lite med någon.
På Lördagen åkte iallafall jag och Sarah in till Amsterdam C för lite shopping, hittade världenns finaste klänning, en as shysst t-shirt mm mm. Lyckad dag på staden! På kvällen skulle vi gå på Escape, Amsterdams största nattklubb men det var bara skit. Inte alls så bra som vi hade hoppats på så vi åkte hem tidigt. 
Söndagen spenderade jag att traska runt i staden och kika på negen straatjes eller hur det nu stavas, as mysigt område. Måndag - Pluggade!
Äntligen föll några bitar på plats och jag lyckades skriva min del i grupparbete och började även läsa lite i boken inför hemtenta, lika bra att förbereda sig.
Tisdag, lite skolan, handla lite mat,täntke gå ut, kände mig för sjuk, stannade hemma, hamnade bland alla spanjorer och tydligen ska jag och Jordi gifta oss för att vi kommer få fantastiskt fina barn ihop - Brölloppet kommer att vara i Barcelona för att Jordi är rädd för minusgrader och snö, han tror typ att jag kommer från nordpolen eller något liknande. 
 
Och idag åkte jag och Ashlee till Biljmer för en liten kopp kaffe och det hela slutade med en rejäl shoppingrunda, men jag är fruktansvärt  nöjd över mina inköp! Sitter här i min nya tröjja med mina nya klackar och kikar - livet kan inte bli bättre just nu! Eller jo, förkylningen kan försvinna och det kan bli torsdag för att Imorgon kommer min underbara Kusin hit och hälsar på!!! :D
 
 
Ja juste, köpte bljetter till Swedish house mafia också, kommer bli stort!

Kommentarer

  • Lillemor säger:

    Tips! Sälj dina kläder på loppis i vår, har inte plats för mera här hemma. Kram kram

    2012-10-04 | 16:28:14
  • Ingrid säger:

    Låter som du har det bra Malle, väldigt tänkvärda ord som han tatuerade in, är mycket det jag pluggar om nu, hur globaliseringen och kapitalismen exploaterar fattiga länder. Sorgligt med intressant!

    Kramis!

    2012-10-05 | 17:08:29
    Bloggadress: http://ingridonwheels.blogg.se

Kommentera inlägget här: