Amsterdam

Pub Crawl i Leidseplein

Kategori: Allmänt

Under måndagen så traskade jag och Martina runt inne i centrala Amsterdam, dagen till ära. Kikade en hel del på skor och det slutade med att malin köpte ett par fantastiska träningsskor och martina köpte sina andra vardagsskor. Blev lite annan shoppig - fin tröjja och ett par röda brallor.
Iallafall så ska inte jag tråka ut er med att berätta om vad jag handlat som en liten blondinbella utan jag tänkte berätta för er hur saker och ting fungerar i det oadministrativa amsterdam.
 
Då martina och jag var inne i Centrum så tänkte vi att vi lika gärna kunde gå in och bli medlemmar på gymmet så att vi kommer igång någon gånng. Går igenom kontraktet, fyller i ruta efter ruta ( jag sitter och hoppas på att jag ska få en ryggsäck) och sen kommer vi till den där lilla detaljen där man måste skriva i bankkonto. Som i ett holl'ndskt bankkontonummer. Jahapp, då får det bli ett annat gym tänkte vi men tydligen måste man ha ett holländskt bankkonto för alla gymmen. Traskar iväg till banken och där förklarar dom att vi måste ha vårat studentkort, eller typ sånt där personnummer social security tjohej, eller någonting annat. Med andra ord så blev det inget gymkort för oss just den här veckan.
 
Trött som en gammal dam med Kol kommer man hem, kikar på facebook och ser att dom andra ska på något som kallas för Pub Crawl i Leidseplein. det kostar 20 euro
första halvtimmen är det gratis shots, det är gratis inträde på 6 nattklubbar och på varje nattklubb får du en drink. Party on! Liege ( tjejen från belgien som ser precis ut som skådespelerskan scarlett johansson) hade varit i red light innan och ätit en kaka. Till en början var hon besviken då hon inte tyckte att det hade hänt någonting, men jag kan berätta för er som undrar att när vi var påväg in till stan så kunde man definitivt se på henne att det var någon space:at med den kakan.
 
Iallafall blev pub crawlet extremt lyckat. Det var väldigt mycket folk, och vi drack alkohol hela kvällen och på någgot vänster som lyckades dom få med hela gruppen från nattklubb till nattklubb. I och för sig så var nattklubbarna väldigt små men desto bättre kan jag väll säga. Ja juste - man fick en t-shirt också! Pub Crawl är något jag starkt rekomenderar för er ungdomar :D
 
 
å så blder igen a:
 
 
Pub Crawl!!!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Sanna Hermansson säger:

    :O Jag vill ha kaka!!;)

    2012-08-28 | 21:45:38
  • Linnea Balkåsen säger:

    vad spännande det låter! skulle vara så kul om vi fick till ett besök! å då kan ju jag vara lugn.. en annan kan ju skryta med maestro hehe. det var ju faktiskt det enda kortet av 4 som funkade när jag, emely å martin var på Bali, jag gillar det haha. Vi flyttar på här, har börjat kurser i filosofihistoria och hur man ska analysera och skapa förståelse/tolkningar av norska språket, något säger mig att jag kommer slita lite på den sista men jag ska leta fram pluggisen i mig. Huset blir bara mysigare och mysigare, första boendet i Norge jag har haft utan att behöva frysa ihjäl. Very nice! Snart är sovrummet färdigbyggt, ska bli skönt å få upp egen säng å inte sova på golvet.
    Hur är skolan då? Kanske man får se en bild på hur sovrummet blev? Köp peppar spray och träna självförsvar med Martina! Man blir ju orolig! Å så en till överraskning, men den skriver jag på mail. =) Saknar dig halvan! Puss

    2012-08-29 | 14:15:19
  • Malin säger:

    Ja, självklart ska ni försöka att komma hit på ett besök! Skulle vara jätte kul :D Kommer det upp några bilder på huset sen då? Jag är jätte nyfiken på hur det kommer att se ut? Bilder på sovrummet finns lite tidigare i bloggen och då sovrummet är extremt omysigt så kommer det inte komma fler bilder på det. Oh spännande! Skriv ett mail med en gång! Puss

    Ps/Sanna, det finns kakor överallt här så det är bara att komma hit/Ds

    2012-08-29 | 18:07:40

Kommentera inlägget här: